Przy tworzeniu serwisu internetowego zawsze postępujemy zgodnie z 7 poniższymi krokami :

     Przed przystąpieniem do prac wykonujemy analizę wymagań oraz oczekiwań użytkowników poprzez rozmowy z pracownikami oraz klientami.

    Na każdym z etapów produkcji utrzymujemy stały kontakt ze zleceniodawcą, tak aby jak najszybciej reagować na zmiany konceptualne. Kilka takich zmian w obrębie jednej strony można zaobserwować w dalszej części strony...

 
  1. Konceptualizacja oraz zbieranie informacji
  2. Tworzenie oraz organizowanie treści
  3. Zaprojektowanie wyglądu i sposobu działania
  4. Stworzenie działającego prototypu
  5. Testowanie
  6. Uruchomienie
  7. Utrzymanie

 

 
 
 

Aby mogli sobie Państwo uzmysłowić jak wyglądają nasze prace po podjęciu się zleceniu, przedstawiamy poniżej projekty dotyczące punktu trzeciego ("zaprojektowanie wyglądu i sposobu działania") oraz czwartego ("stworzenie działającego prototypu") - nie zostały one wybrane przypadkowo. Działania na tych etapach da się przedstawić przy pomocy przejrzystych i wymownych projektów graficznych - a jak wiadomo... każdy obraz jest wart więcej niż 1000 słów....

Po prawej stronie widzimy pierwszą, prototypową, działającą wersję serwisu KP Nieruchomości. Układ, treść, podział informacji i nawigacja została zaprojektowana po wcześniejszej analizie, zgodnie z oczekiwaniami klienta.

Projektowanie w przykładach ...

(najedź na grafikę projektu aby go przesuwać i oglądać w całości)

 

Nadchodzą zmiany...

 

 

 

Klient po bliższym zapoznaniu się z prototypem stwierdził, że wolałby utrzymać cały serwis w zielonych barwach. Tworzymy więc kilka tymczasowych projektów graficznych (jeden z nich po lewej stronie). Koniec końców... okazuje się, że przebudowa, jednak będzie musiała sięgnąć o wiele głębiej...

Okazuje się, że pożądana zieleń to niejedyna zmiana - reorganizacja musi sięgnąć także nawigacji. Klient decyduje się na dodatkowy podział treści - na obiekty "sprzedawane oraz wynajmowane". Aby być zgodnym z tzw. zasadą "3 kliknięć", która mówi o tym, że do każdego miejsca na stronie użytkownik powinien dojść klikając maksymalnie 3 razy, menu ze zwykłymi przyciskami zamieniło się w graficzne piktogramy z pojawiającymi się na nich odnośnikami.

Na tym etapie powstało kilka różnych wersji próbnych (jedna z nich po prawej), które docelowo doprowadziły do ...

Inna koncepcja ...

Project Done !

 

... końcowego projektu - po lewej stronie zaprezentowana została ostateczna, zaakceptowana przez klienta wersja. Menu zostało kolejny raz przebudowane w taki sposób, aby do każdego działu można było dotrzeć jednym kliknięciem i to z dowolnej "podstrony". Dodatkowo zaktualizowany został układ treści tak, aby po wejściu na stronę główną serwisu, klient miał dostęp do najważniejszych informacji.

Teraz wystarczy "tylko" zaprojektować układy dla poszczególnych działów, napisać system zarządzania treścią, (CMS) dzięki któremu nasz klient będzie mógł w prosty sposób dodawać, usuwać i modyfikować informacje, wszystko przetestować, a następnie uruchomić całość na uprzednio skonfigurowanym serwerze. Uff... teraz można śmiało iść do "kawiarni" by uczcić zakończenie prac (kawą oczywiście... ).

Gotowy, w pełni funkcjonalny projekt można zobaczy klikając w poniższy przycisk:

 

 
 
 
Start | Oferta | Portfolio | Proces tworzenia | Kontakt
Hajime STUDIO, Tomasz Buczak - Wrocław - tomasz@hajime.pl - (+48) 695 86 09 11